DLACZEGO SAM08ÓJ5TWO?? KTO POWINIEN SIĘ ZA TO OBWINIAĆ?



 10.09. Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom

DLACZEGO SAM08ÓJ5TWO??

KTO POWINIEN SIĘ ZA TO OBWINIAĆ?

Siły jaką jest depresja nie łatwo opanować.

Strasznie trudno mi się to pisze, ale łatwiej nie będzie.

Mam dwóch kolegów, którzy już nie dali rady, którzy odeszli, postanowili odejść. Znam kilka dziewczyn, które są po próbach.

Człowiek odbiera sobie życie - obwiniają się najbliżsi, każdy każdego wzajemnie, zadawane są pytania DLACZEGO?? obcy obwiniają i osądzają rodzinę. Kto tak naprawdę jest winny? Raczej nikt z nich.

Nie raz słyszałam "ja nie miałbym odwagi żeby się zabić". Mój Boże, SAM08ÓJ5TWO to nie odwaga, to skumulowane i nie do opisania rozpacz, strach, bezradność, beznadzieja, samotność i nie wiem co jeszcze.

Nigdy się nie dowiemy co miała w głowie osoba, która postanowiła odejść. Możemy się dowiedzieć co miał ktoś odratowany, albo po nieudanej próbie. Nie wiem co czuła osoba, która to zrobiła.

Mogę wam powiedzieć co czuje osoba, która chce to zrobić, mogę wam powiedzieć co myślimy, bo ja jestem taką osobą:

- w piekle byłoby lżej

- ta samotność tak bardzo boli

- znowu nie dam rady wstać, nie mam sił tak żyć

- nie dam rady udawać

- Nikt mi nie uwierzy w to co czuję

- nie będę sobą zawracała komuś dupy

- mnie nie da się kochać

- umiem tylko niszczyć

- nadaję się tylko do ty, żeby sobie poużywać

- boli mnie ciało

- zaraz wybuchnę, to bardzo boli

- jestem zmęczona a dopiero co się obudziłam

- jestem ciężarem

- znów leżę i ryczę, co za beznadzieja

- znów się uchlałam, pewnie mają mnie za gówno

- nie ma szans, że będzie lepiej

- po co ja żyję

- nie mam sił

- nie mogę nikomu powiedzieć

- nie ma na świecie nic gorszego od tego co ja teraz czuję

- już nic mi nie pomaga

- jaki ja daję przykład

- powinnam zniknąć

- pewnie im wstyd za mnie

NOOO I TO WSZYSTKO POWTARZANE PRZEZ GŁOWĘ JAK MANTRA, JUŻ BEZ MIEJSCA NA JAKĄKOLWIEK INNĄ MYŚL.

SAM08ÓJ5TWO, to temat tabu. Nie mówi się o samozwańczym odejściu bliskich, bo jest to jakiegoś rodzaju wstyd dla rodziny. To znaczy rodzina czuje wstyd. Wjeżdża obwinianie się i obawa przed byciem obwinionym.

To nie jest niczyja wina. Nikt nie chce się zabić. Ludzie robią to z bezsilności.

Depresja jest główną siłą tej bezsilności.

Depresja to trudny i bardzo niebezpieczny przeciwnik.

Komentarze